Het loopt storm bij de sportscholen. Schijnt iets met een tweedaags vreetfestijn ter ere van de geboorte van Jezus te maken te hebben. Maar waarom zou je je in het zweet steppen en bodypumpen als je ook kunt afvallen door een strenger sexregime? Een journaliste van New York Magazine probeerde het veertien dagen. 

In het artikel (titel: How I Turned My Sex Life Into an Exercise Routine) schrijft C. Maria McMillan over haar bevindingen. Ze doet geen extreme dingen, maar houdt het bij 30 minuten aeobic sexercise per dag, 6 dagen per week, steeds met haar eigen echtgenoot. Ze probeert twaalf verschillende technieken uit.

Op dag 1 begint de New Yorkse met Interval Sex. Makkelijk, dacht je? Welnee. McMillan, volgens eigen zeggen een vrouw met een goede conditie, is helemaal kapot na een paar minuten snel. Vooral in the driver’s seat valt haar tegen. Op dag 8 test ze Crossfit Sex, wat inhoudt dat ze een serie van 20 pull-ups, 30 push-ups, 40 sit-ups en 50 body-weight-only-squats doet terwijl ze sex heeft met haar man. Omdat ze steeds de tel kwijtraakt, gaat ze hardop tellen. ‘Om het sexy te houden, probeer ik een zwoele stem op te zetten. Maar ik klink al snel als Graaf Tel van Sesamstraat.’

Op dag 9 test ze Bikram Sex. Inderdaad, sex in een ruimte waar het 40 graden is. Vooral de Hands to Feet-techniek (‘basically just bending over‘) valt in de smaak.

Op dag 14 probeert ze Fitness Ball Sex. Inderdaad, óp een bal – wat vooral resulteert in blauwe plekken.

Conclusies
McMillan leerde een aantal waardevolle lessen gedurende haar harde sexercise-regime. Zoals:
1) Warm-up en cool down met normale sex. ‘Ik kon niet climaxen tijdens de sexercise, maar daarna wél.’
2) Overdrijf niet. Plan niet méér sexercise-sessies dan je sexdrive aankan. Anders wordt het werksex.
3) Neem jezelf niet te serieus. ‘Doet het idee van naakt face-planten nadat je van een natte fitnessbal afglijdt je rillen? Begin er dan niet aan.’
4) Blijf ook andere sporten doen. ‘Ik ben strakker, ik voel een nieuwe level van vertrouwen met mijn echtgenoot en we gaan er zeker mee door, maar het wordt niet onze nummer 1 exercise,’ schrijft ze.

Nog steeds niet overtuigd? Misschien trekt deze klassieker van Eric Prydz je over de streep.


Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.