Een karige Kerst voor koffieliefhebbers

Kerst hangt in de lucht en dat betekent een daling van het kwik en overvolle, versierde winkels. Niet alleen de woonkame...

Kerst hangt in de lucht en dat betekent een daling van het kwik en overvolle, versierde winkels. Niet alleen de woonkamers of winkelcentra worden vroegtijdig opgetuigd, ook de bekers van Starbucks worden ieder jaar omgetoverd tot een prachtig verschijnsel. Tót dit jaar.

Starsucks“Een decoratieloze, rode beker stelt de rust en eenvoud voor die tijdens deze gezellige vakantieperiode wordt ervaren”, zegt Jerry Fields, vicepresident design bij Starbucks. Toch zien de koffieliefhebbers veel liever een rendier, kerstboom of wat sneeuwvlokken op hun beker, blijkt uit alle commotie.

#MerryChristmasStarbucksJoshua Feuerstein, evangelist en socialemediapersoonlijkheid, roept zelfs een heuse protest hashtag de wereld in. Hij uit zijn ongenoegen over de opvallende boycot van Kerstmis. De koffieketen zou Jezus zelfs haten. Hij roept in een video de mensen op om een foto te maken van hun koffiebeker, deze op social media te plaatsen en te voorzien van de populaire hashtag.

Weerwoord

Het laat Starbucks niet koud dat de oproep inmiddels meer dan vijftien miljoen keer gedeeld is. Starbucks laat weten dat er absoluut geen kwade bijbedoelingen zijn. Zij vinden het juist iets moois. “Zo kan iedereen het kerstverhaal een eigen interpretatie geven.”