Zó run je een high class-escortbureau

Oké, wij willen dus een high class-escortbureau beginnen. Een escortbureau met alleen maar de allermooiste, de allerslim...

Oké, wij willen dus een high class-escortbureau beginnen. Een escortbureau met alleen maar de allermooiste, de allerslimste en de meest opwindende vrouwen natuurlijk. Maar waar vind je ze? Hoeveel moeten ze verdienen, wie bepaalt of ze het geld waard zijn en moeten we bijvoorbeeld een testpanel op die vrouwen loslaten? Kortom: hoe run je eigenlijk zo’n high class-escortbureau?

Voor 700 euro mag je twee uur lang alles met een escortdame doen, zolang zij het ook oké vindt. Vier uur kost 1150 euro en wil je een weekje met haar naar New York, dan moet je 12.000 euro op tafel leggen. Of de reis daar bij inbegrepen is? Nee, natuurlijk niet.

Upclass International is een escortbureau in het hoogste segment van de gezelschapsbranche. Dames met inhoud, hbo- of universitair geschoold, breed geïnteresseerd, met een onstopbare sexdrive en die je ook nog met gemak aan je vrienden kunt voorstellen. Droomvrouwen dus. Droomvrouwen met een prijskaartje.

/Alles in één

Mijanou (30), de oprichtster en eigenares van Upclass International zegt dat de mannen een dure smaak hebben. Die bezuinigen niet op een hotelkamer als ze zich ook een high class-escortdame kunnen veroorloven. ‘Het zijn mannen in verantwoordelijke posities met een bijbehorend salaris’, zegt Mijanou. Maar ook profvoetballers, Hollywoodsterren, politici, directeuren of gewoon zelfstandig ondernemers. Ze betalen voor een vrouw met wie ze eerst een goed gesprek kunnen voeren en die ze vervolgens helemaal uit elkaar kunnen trekken.

/Tijd is geld

Soms belt er een nieuwe klant die een dame voor een week wil boeken. Even een weekje mee op zakenreis naar Singapore, of een paar dagen op een Carabisch strand. Die 12.000 euro kun je niet laten schieten. Tijd is geld in de high class-escortbranche.

‘De meeste mannen willen gewoon aandacht’, zegt Mijanou. Laatst vroeg een klant of de dame in kwestie gemakkelijk gekleed wilde komen. Hij was alleen van plan om er een gezellige filmavond van te maken. ‘Dit zijn gek genoeg de moeilijkste avonden voor een dame’, zegt Mijanou. Op zo’n moment kom je heel dicht bij jouw eigen gevoel en dat van hem. Zo’n girlfriend experience (GFE) is iets anders dan een pornstar experience (PSE).

Waar begin je met een high class-escortbureau? Bij de vrouwen! Per maand melden zich ongeveer 150 vrouwen aan via het aanmeldingsformulier op de website van Mijanou. Ie-der-een wil het, daar zul je je over verbazen.

/Selectieronde

Er vindt eerst een voorselectie plaats. Vrouwen die het alleen voor het geld doen, die filter je er zo uit. ‘Na de voorselectie ga ik met de kandidaten skypen. Kijken hoe ze zich presenteren, hoe ze praten, hoe ze voorkomen. Als de kandidaten worden uitgenodigd op kantoor, dan gaan ze nog eens 45 minuten door de mangel, één op één. De hele selectieprocedure is een keuring op zich’, zegt Mijanou. Er is volgens haar zelfs een ‘testpanel’ aan wie ze nieuwe dames toevertrouwt. Een panel van vaste klanten die tegen betaling als eerste de nacht met een nieuwe escort doorbrengen.

/Sexscholing

‘Als we de juiste vrouw hebben krijgt ze een sextechniekenscholing van een sexcoach. Tijdens zo’n sextechniekenscholing kan ik in mijn kantoor ook een hotelkamer nabootsen. Dan kunnen nieuwe dames een rollenspel doen met een oefenman, zoals wij dat noemen’, zegt Mijanou.

/Alles is bespreekbaar

Moeten we onze vrouwen wel blootstellen aan vreemde verzoeken? ‘Alles is bespreekbaar’, zegt Mijanou. 'Dat is niet hetzelfde als: alles kan. Als een vrouw het wil en het is niet té extreem, dan is het in orde.'

Als je een succesvol high class-escortbureau wil runnen, mag je volgens Mijanou rekenen op een bedrag van tussen de 15.000 en 20.000 euro. Dat is inclusief aanloopkosten en kantoorhuur. Een high class-escortbureau is keihard werken, Mijanou werkt minimaal 60 uur per week.

/Geen bedrijfsuitjes

De dames willen geen bedrijfsuitjes omdat ze niet herkend willen worden. ‘Ze hebben twee levens: als ze aan het werk zijn heten ze Isa of Sanne, maar in het dagelijks leven heten ze Sandra of Petra. Ze zijn daar echt heel voorzichtig mee. Ze kennen elkaar alleen als ze samen een boeking hebben gehad, anders niet.’