10x haal het beste uit je workout

Spendeer je veel tijd in de fitness? Lees dan deze tips en check of jij wel het maximale uit je workout haalt.
@media (max-width: 679px){#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e40e5a6170b img{#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e40e5a6170b img{#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e40e5a6170b img{#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e40e5a6170b img{#fig-65e40e5a6170b img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}10x haal het beste uit je workout

Maak een schema

Stel ten eerste doelen. Hoever wil je zijn over een bepaalde tijd? Houd ten tweede bij welke oefeningen je doet. Wanneer je traint, moet je weten wat je de vorige keer gedaan hebt, zodat je jezelf kunt verbeteren en bijvoorbeeld zwaardere gewichten kunt gebruiken. Zo zal je sneller vooruitgang boeken.
 

Weg met die excuses

Is de fitness dicht? En heb je thuis geen gewichten? Geen excuus! Krachttraining kan je overal doen met je eigen lichaamsgewicht. Sowieso kan je altijd en overal sporten. Stop dus met die excuses.
 

Voorkom blessures

Als je de oefeningen verkeerd uitvoert, kan je blessures krijgen. Het is daarom belangrijk dat je goed bekijkt hoe je een oefening correct uitvoert en welke houding je hierbij aan moet nemen.
 

Vul je voedingsstoffen aan met multivitaminen

Om het beste uit je workout te halen, kan je vitaminen kopen bij Flinndal. Een multivitamine is een voedingssupplement dat bestaat uit meerdere vitaminen en mineralen. Recent onderzoek onder 553 Nederlandse sporters concludeert dat sporters naast een goed eetpatroon ook een multivitamine met een dosering tussen de 50% en 100% ADH moeten overwegen.

Pas je routine vaak aan

Als je te lang dezelfde workout doet, raakt je lichaam hieraan gewend. Het kost je lijf dan minder inspanning om deze oefening te doen. Verander je routine ongeveer om de maand. Ook niet te vaak, want dan heeft je lichaam niet genoeg tijd om de oefeningen goed aan te kunnen en te kunnen verbeteren.
 

Keep it simple

Ken je de fenomenen ‘leg-day’  en ‘chest-day’? Je hebt dus echt geen speciale dagen voor delen van je lichaam nodig. Je maakt het hierdoor ingewikkelder dan nodig. Keep it simple! Focus je liever op oefeningen waarmee je je hele lichaam traint.
 

Neem rustdagen

Spierherstel is super belangrijk. En niet alleen als je spierpijn hebt. Als je veel spierpijn hebt, kun je juist een extra rustdag nemen. Maar het is belangrijk dat je sowieso al rustdagen in je planning hebt meegenomen. Heb je het gevoel dat je ziek wordt? Pak dan ook je rust en ga het niet forceren.
 

Zet je mobiel uit

Of op vliegtuigstand, als je nog muziek wil luisteren. Maar zorg ervoor dat je geen afleiding hebt in de vorm van appjes, mailtjes en facebookberichtjes. Dat komt na je training wel weer.
 

Vermijd drukte

Iedere fitness kent een spitsuur. Vermijd dat uur. Als je letterlijk in de rij moet zijn om een apparaat te gebruiken, dan is dat zonde van je tijd. Ook werkt het demotiverend, je zou bijna direct weer naar huis gaan. Als je vaker bij die fitness komt dan weet je precies wanneer de rustige en de drukke uurtjes zijn.
 

Schakel een coach of personal trainer in

Het is altijd slim om een personal trainer of coach in te schakelen. Hij of zij kan je helpen met nieuwe oefeningen, die je nog niet kent. Zo breid je je kennis uit. Ook kan hij of zij kijken naar hoe je de oefeningen uitvoert en je hierbij tips geven. Een personal trainer is ook in staat om je tot je max te pushen.

Laatste nieuws