5 ultieme retro-motorfietsen waar je geen omkijken naar hebt

Na een tijd twijfelen weet je het zeker: ik ga voor dat motorrijbewijs. Heb je die eenmaal in de pocket, dan volgt het v...
@media (max-width: 679px){#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc4eb7ec162 img{#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc4eb7ec162 img{#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc4eb7ec162 img{#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc4eb7ec162 img{#fig-65dc4eb7ec162 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}

Na een tijd twijfelen weet je het zeker: ik ga voor dat motorrijbewijs. Heb je die eenmaal in de pocket, dan volgt het volgende dilemma. Wordt het een Harley, zo’n Holleeder-scooter of een supersnelle Ducati?

Het liefst wil je een ‘normale’ motor. Eentje met een vintage-gevoel en niet te veel poespas. Welnu, je hebt mazzel. Steeds meer fabrikanten weten dat we mondiaal in een nostalgische roes verkeren en spelen daarop in. Playboy verzamelde vijf retro-motorfietsen waar je geen omkijken naar hebt of zwarte handjes van krijgt, want ze zijn gloednieuw. Alleen de look is oud.

TRIUMPH BONNEVILLE STREET TWIN

new-triumph-bonneville-street-twin-5

Het nieuwe model van de iconische Britse prachtmachine is de meest futuristische retromotorfiets die je kunt rijden. Zaken als ABS en tractieregeling zorgen ervoor dat je veilig door het moderne verkeer scheurt, terwijl een 900 cc motor de boel voortstuwt. Het is ook een van de weinige motorfietsen die een usb-poort heeft; kun je fijn je foon opladen. Vanaf € 9.900

ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT

triumphstreetwin1

Deze ‘cafe?race’-knipoog naar de fameuze Bullet van Royal Enfield rolde zo’n vijftig jaar geleden voor het eerst de fabriek uit. Het was he?t vehikel waarmee je de blits maakte in het Londen van de jaren zestig. En vergeet wat we net zeiden over dat je nooit zwarte handjes zult krijgen van deze retrobikes. Sorry. De Enfield is maar matigjes qua kwaliteit, dus dat wordt sleutelen. Vanaf € 7.299

YAMAHA XSR900

16spbk_xsr900_b2_3754

Zijn dikke 847 cc motor is ietwat te sterk en zijn chassis iets te scherp voor een ‘eerste’ motorfiets. De XSR900 is eigenlijk perfect nadat je een jaartje getuft hebt op een kleinere, wat mindere krachtige motor en zo de fijnere kneepjes van het cruisen onder de knie hebt. Maar we snappen het heel goed als je gewoon denkt ‘fok it, ik wil deze.’ Leren rijden op een echte motorfiets zag er nog nooit zo goed uit. Vanaf € 10.699

DUCATI SCRAMBLER

2015-Ducati-Scrambler-Urban-Enduro3

Eigenlijk alles wat je nodig hebt op twee wielen. Ducati’s staan er natuurlijk om bekend dat je lekker met ze kunt racen en dat je een krachtige motor onder je hebt, maar met de Scrambler komt de fabriek nu met een fiets die je heus ook elke dag lekker kunt gebruiken. Of je nu een ervaren racer bent of een beginneling (met witte knokkels.) Vol karakter en makkelijk te rijden deze. Vanaf € 9.790

HARLEY STREET 750

1421980313423188296

Deze motorfiets wint races op het circuit met een reden: het is het beste model van Harley Davidson sinds de legendarische V-Rod. Hij heeft een vloeistofgekoelde motor en meer power dan de Sportster, terwijl je er als beginner gewoon lekker makkelijk mee wegrijdt. ‘Een grotere middelvinger kun je het overige verkeer niet geven,’ loeit Harley op hun website. Dat klopt wel! Vanaf € 9.000

Laatste nieuws