Toen Playboy een mailtje kreeg van Wednesday Whiskey was de interesse meteen gewekt. Dat het om schoenen bleek te gaan, was uiteindelijk niet eens zo erg. Ze zitten als gegoten.
Lees ook: Scarlett Johansson: Monogamie is niet natuurlijk
Wednesday Whiskey is een Nederlands schoenenmerk dat in 2013 het levenslicht zag. Deels in Porto, waar elk seizoen een nieuwe collectie gefabriceerd wordt met de grootst mogelijke zorg. Het merk staat naar eigen zeggen voor eenvoud, comfort en kwaliteit. Voor de nieuwe collectie ging eigenaar Marijn Verschure op zoek naar een schoen met meer karakter en dat pakte vrij letterlijk uit. Hij strikte kunstenaar Pablo Lücker, die eerder vette designs maakte voor Porsche, Fatboy, Ray-Ban en het W Hotel in Amsterdam. Zijn stijl laat zich het beste omschrijven als een droomwereld met felle kleuren en opvallende karakters.
Dollartekens
De Paddy Lo Pablo die Lücker voor Wednesday Whiskey maakte is exact dat, maar dan vertaald naar de simplistische visie van het schoenenmerk. Dollartekens, lampjes, zonnebrillen, smileys. Pablo is een jeugdvriend van me, verklaart Marijn Verschure. Hij is vaker met ons mee geweest naar beurzen in het buitenland en doet ook live art-voorstellingen. Eigenlijk ligt deze samenwerking dus erg voor de hand. En waar komt die toch wat misleidende merknaam nou vandaan? Die heb ik een paar jaar geleden geclaimd toen ik in Dublin was met een vriend. We gingen naar een distilleerderij op een woensdag en toen vond ik dat geinig klinken. Ik had destijds geen idee wat ik met het merk zou gaan doen, haha. Nu blijkt het een goeie tegenhanger van andere schoenenmerken, hij valt echt op.