Supermodel Gigi Hadid is half-Nederlands, en heel erg de moeite waard. Dat is ook BMW opgevallen, want het Beierse merk trommelde het model op om een filmpje te maken met de nieuwe BMW M2 - waar we vanaf nu nóg meer van houden.
De BMW M2 is een BMW zoals een BMW hoort te zijn: niet al te zwaar, dikke zescilinder motor voorin, achterwielaangedreven, handgeschakeld. Hoewel BMW bekendstaat om zulke modellen, zijn ze ook bij dit merk een uitzondering geworden. Als er eens in de paar jaar eens zon model geïntroduceerd wordt, zou je verwachten dat de klanten in rijen van drie liggen op de manier die we kennen van Apple Stores en Russische soepwinkels. Toch vonden ze in München dat ze nodig wat extra aandacht op die M2 moesten vestigen.
Lees ook: Gigi Hadid in übersexy behind the scenes-video
Dat gebeurt met de campagne Eyes on Gigi. BMW spreekt zelf niet alleen over een exciting film en een spectacular one-shot stunt, het roemt ook nog the dynamic performance and agility of the first-ever BMW M2 Coupé en bovendien the sensuous beauty and elegance of Gigi Hadid. In de video (onderaan dit bericht) stapt Gigi in een auto en aan het eind van de video mag je raden welke auto dat was. Als je het fout raadt win je niets. Als je het goed hebt ook niet. Eerlijk gezegd vinden wij het filmpje een beetje lafjes, maar de fotos die BMW ervan stuurde nemen ze ons niet meer af.
De BMW M2 was op voorhand al een van onze favoriete autos van 2016, nog voordat we er een meter mee gereden hadden. Dat rijden moeten we nog steeds gaan doen, maar toch is de M2 nog wat verder op onze ladder gestegen. Met dank aan Gigi, die de komende zes maanden overigens zelf ook in een M2 rijdt.
Tekst: Perry Snijders
Foto's
[gallery type="square" size="medium" ids="158687,158689,158691,158693,158695,158697,158699"]
Video
https://www.youtube.com/watch?v=V6dm7gFFFgs