Hier wordt de Bugatti Chiron gemaakt

Een van de duurste, snelste en meest exclusieve auto's wordt in Frankijk geassembleerd. Om precies te zijn vindt dit pla...

Een van de duurste, snelste en meest exclusieve auto's wordt in Frankijk geassembleerd. Om precies te zijn vindt dit plaats in Molsheim, wat inderdaad klinkt als een kasteel uit een fantasieboek. Het dorp telt 9452 inwoners en huisvest onder andere het hoofdkantoor van Bugatti. De Chiron ontvangt zijn 1.500 pk niet in een fabriek maar in een atelier waar slechts twintig man aan de auto werkt. Dit atelier van 1.000 vierkante meter heeft de vorm van het Bugatti logo en ziet er aardig strak uit.

Bestel de laatste editie

Lees ook: Het nieuwe smoelwerk van de BMW i8

In totaal bestaat de Chiron uit 1.800 losse onderdelen die allemaal met de hand samengevoegd worden, er komt zelfs bijna geen elektrische apparatuur bij aan te pas. Er zijn twaalf werkstations in het atelier waardoor er momenteel slechts twaalf Chirons gemaakt worden. Na de assemblage wordt de auto uitvoerig getest op een rollerbank en onder sproeiers gehouden om mogelijke lekkage te vinden. Ten slotte komt de auto in een lichttunnel te staan waar men alles nog eens naloopt. Het resultaat is dan ook een meesterwerk.

[gallery type="rectangular" size="medium" ids="186627,186629,186631,186633,186635,186637,186639,186641,186643,186645"]