Het zit George Clooney continu mee. Enkele jaren geleden zette hij met een paar vrienden tequilamerk Casamigos op poten gewoon omdat ze dit voor zichzelf wilden hebben. Het viel in eigen kring erg in de smaak waardoor ze dachten dat ze het misschien wel eens zouden kunnen verkopen. Dat 'misschien verkopen' werd een klapper van een miljard dollar bij Diageo, één van de grootste drankenconcerns ter wereld. Diageo geeft aan dat tequila een hard groeiende markt is, ze hebben naast Casamigos bijvoorbeeld ook Don Julio Tequila (wat ons betreft de enige tequila die je daadwerkelijk lekker kunt drinken in plaats van semi-verplicht moet shotten).
Lees ook: Rotterdamse studente maakt Limitless-drankje met microdoseringen LSD
Clooney & Co richtte Casamigos slechts vier jaar geleden op met Mike Meldman (een vriend die in de vastgoed zit) en Rande Gerber (een horecaondernemer). Ze borrelden wat tijdens een verblijf in Mexico en het dronkenmansidee was geboren. De tequila zou niet branden in je keel en de volgende dag geen kater opleveren, hier was het drietal dan ook specifiek naar opzoek. Een beetje experimenteren, distilleren, bottelen en voor ze het wisten hadden ze een eigen tequila.
Inmiddels is het merk dus uitgegroeid tot een een wereldspeler van formaat dat dit jaar naar verwachting ongeveer twee miljoen flessen zal verkopen. Niet verkeerd. Nu zijn tequila verkocht is kan George Clooney weer lekker nespresso gaan drinken.
https://www.youtube.com/watch?v=UbAqkjfcpbo