De ultieme 'custom motor' wordt voor je gebouwd in Nederland

Niks zo mannelijk als op een stoere bike rondtoeren. Maar wat nou als de ultieme motor niet kant-en-klaar in de showroom...
@media (max-width: 679px){#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e72ec661dff img{#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e72ec661dff img{#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e72ec661dff img{#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e72ec661dff img{#fig-65e72ec661dff img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}

Niks zo mannelijk als op een stoere bike rondtoeren. Maar wat nou als de ultieme motor niet kant-en-klaar in de showroom staat? Daan Borsje (27) van Moto Adonis uit Roosendaal bouwt hem dan, volledig zoals jij wilt.

‘Ik ben begonnen met het ombouwen van scooters. Eerst mijn eigen scooter, en voor ik het wist was ik dat voor het hele dorp aan het doen,’ vertelt Daan. Na de scooters volgden de Volkswagen Kevers en daarna was de liefde voor motoren geboren. Al snel na zijn eerste motor liepen de bestellingen binnen en begon hij Moto Adonis. ‘Ik rij zelf niet eens op mijn eigen droommotor. Elke keer als ik er een af heb, is hij zo weer verkocht.’

Het unieke aan Moto Adonis is dat ze volledig werken vanuit de wensen van de klant. ‘Veel motorbouwers willen toch zelf een vinger in de pap hebben, hun eigen handtekening zetten als het ware. Ik doe dat niet. Het hele proces wordt samen met de klant uitgedacht,’ vertelt Daan. Zodra het idee vorm heeft gekregen, zoekt hij de juiste motor als basis. ‘Soms hebben klanten al een motor waar ze aanpassin- gen aan willen, dat doen we dan ook.’

Yamaha TR1

Er zijn vrijwel geen motoren waar Daan niks van kan maken. ‘Al ligt het ook aan het budget van de klant, je kunt natuurlijk geen Ferrari verwachten als je het budget hebt voor een Fiat.’ Het verbouwen van een motor duurt ongeveer twee maanden. Afgelopen jaar verbouwde Moto Adonis ongeveer 20 motoren. ‘Daar zaten ongeveer zeven volledige motoren bij. De rest zijn deelprojecten waarbij we niet de hele motor aanpassen.’

Een van de mooiste projecten die Daan heeft mogen doen was het compleet verbouwen van een Yamaha TR1. ‘We hebben de motor volledig gestript. Hij heeft nieuwe spaakwielen en een nieuwe voorvork gekregen. Het leuke van dit project was dat ons aanvankelijke ontwerp gaandeweg helemaal is omgegooid. Het is echt een vette bike geworden.’ Voor de verbouwing was dan ook veel aandacht van internationale motorblogs. ‘De motor rijdt nu rond in Amsterdam,’ vertelt hij trots. ‘Ik zou heel graag nog een keer een Ducati willen verbouwen, zeker de oudere modellen hebben echt iets unieks. Ik ben nu bezig met een klant die een Ducati wil, dus wel- licht dat die droom binnenkort in vervulling gaat.’

En waarom iedere zichzelf respecterende playboy een 'custom motor' onder zijn kont moet hebben? ‘Je ziet een stuk van jezelf terug in een stuk materiaal. Je hebt iets unieks. Met een Moto Adonis zul je altijd de show stelen!’

Prijs op aanvraag / motoadonis.com

Laatste nieuws